Buckingham Palace launches official complaint over Sun front page claiming Queen’s support for Brexit

One is not amused, evidently

The Queen

“Dear Rupert, I don’t think much of your recent headline. Yours sincerely, The Queen.”

Buckingham Palace has launched an official complaint about The Sun newspaper’s front page story today, which claimed the Queen had voiced support for a Brexit back in 2011.

The Sun alleged that the Queen had gone on a tirade about the EU during a lunch with Nick Clegg in 2011.

Clegg said he couldn’t remember such a conversation happening.

Earlier today, a Buckingham Palace spokesman said: “The Queen remains politically neutral, as she has for 63 years. We would never comment on spurious, anonymously sourced claims.

“The referendum will be a matter for the British people.”

A complaint has been lodged with the Independent Press Standards Organisation.

A spokesperson at Buckingham Palace said: “We can confirm that we have this morning written to the chairman of the Independent Press Standards Organisation to register a complaint about the front page story in today’s Sun newspaper.”

“The complaint relates to Clause One of the Editors’ Code of Practice.”

Clause one says the press must “take care not to publish inaccurate, misleading or distorted information”.

Social Bookmarks